wtorek, 22 czerwca 2021

Wakacje szklakiem kdram


Wiele z was pewnie podczas oglądania nie jednej dramy zwracało uwagę na lokacje, gdzie były kręcone zagraniczne sceny. Nie raz sprawiały one, że do naszej bucket list dopisywaliśmy te miejsca, ale czy znacie najpopularniejsze z nich? 




1. Descendants of the Sun- Grecja




Tej dramy chyba nie musze wam przedstawiać. Jedna z najpopularniejszych w swoim czasie reklamowana masowo w Korei podczas emisji. Skradła serca fanów nie tylko interesującą fabułą, lecz również i widokami, czy to seulskiego nocnego nieba, czy urywkom z nad morza. 
Jak wiecie jedną  z kluczowych lokacji Descendants of the Sun była plaża w Zakynthos. Nie wiem jak was, lecz mnie oczarowała i skradła moje serce. Do teraz wspominam podróż głównych bohaterów motorówką w to miejsce. Było to naprawdę magiczne. 

2. Are you human? - Stará plynárna, Hřensko, Czechy.



Pamiętam, że kiedy emitowano tą dramę od razu pochłonęła mnie swoim dramatem i romansem. Wątki sci-fic z robotami to było coś co mnie całkowicie zajęło w tamtym czasie. Lecz dlaczego w takim razie "I am not a Robot", drama emitowana około "Are you Human Too?" nie odniosła aż takiej sławy jak ta? Personalnie uważam, że chodzi tutaj również o budżet jaki i lokacje pokazane w "Are you Human Too?" Zobaczcie sobie na zdjęcie powyżej, jest to dom, który pokazywał nam się już od początku serialu, później Czeskie ulice jak i miasteczko po prostu bardziej przemówiły do odbiorców, niż cały czas powielany Seul. 

3. Goblin - Quebec, Kanada. 



Goblin, kolejna perełka świata kdram. Teraz pewnie nie raz słyszycie od znajomych albo na grupach kdramowych "oglądnij Goblina" Ale tak naprawdę czy zawdzięczamy wszystko tylko fabule i aktorom. Znowu musiałabym się nie zgodzić. Co prawda byli oni wspaniali tak jak cała akcja, lecz jeśli ktoś by się mnie spytał co zapamiętałam z Goblina to powiedziałabym, że Quebec. 


4. Doctor Stranger - Budapeszt, Węgry 



Jedna z moich początkowych dram do której nie powiem mam sentyment. W tej produkcji poznałam Lee Jong Suka, który nie ukrywając stał się moim faworytem, a przynajmniej jest w pierwszej piątce. 
Myślę, że pomimo tego, że drama jest brutalna i jednak jak na pierwszą dramę z tego gatunku jaką oglądałam to uspokoiła mnie scenografia. Muszę wam się nawet przyznać, że przez Doctor Stranger mam w planie odwiedzić Budapeszt i zrobić sobie zdjęcie na tym moście, który widzicie na górze. (A co do tego to zostańcie do samego końca, tam czeka niespodzianka .)

5. Boy Over Flowers - Macau, China



Boy Over Flowers, czyli klasyka jakich dużo. Bogaci nastolatkowie, biedne dziewczyna. Pewnie każdy z was słyszał o tym motywie. Drama powstała w 2009 roku, a w tym czasie często kręcili wyjazdy właśnie na Macau w dramach. 

6. Terius Behind Me - Warszawa, Polska



O tym mogło dużo z was nie wiedzieć, lecz Polska również wystąpiła jako lokacja jak na razie dla tylko jednej dramy - Terius Behind Me. Dzięki współpracy polsko-koreańskiej zostało to zorganizowane, a fani So Ji Suba mogli pstryknąć sobie z nim fotkę w Warszawie, o ile mieli na tyle szczęścia. 
A na lotnisku w Warszawie można było oglądać i takie widoki. 



7. Memories of Alhambra - Słowenia, Hiszpania



Niestety mało wam mogę powiedzieć o tej dramie, gdyż nawet jeśli uwielbiam Park Shin Hye nie dałam rady pokonać pierwszego odcinka. Może kiedyś w przyszłości się to zmieni, kto wie. Może wam jednak się podobało? 

8. Vagabond - Maroko



Vagabond, w końcu jedna z lepszych dram thrillerowych i sensacyjnych. Seung Gi jak przystało na świetnego aktora i króla dram spisał się na medal, do tego przy boku z Suzy wyszło jak dla mnie arcydzieło. Drame pochłonęłam w sumie w jeden albo dwa dni, więc mega polecam. Lokacje, czyli Maroco również były świetnie. Uwielbiałam samą możliwość oglądania ich postaci, gdzieś indziej niż tylko w Seulu, czułam jakby ci aktorzy naprawdę istnieli, a nie tylko w świecie kdram ( co może byś spowodowane tym, że w większości widzimy ich w Seulu lun po prostu Korei) 

9. The K2 - Hiszpania



O The K2 tez było głośno. Jeśli ktoś z was pamięta czasy, kiedy ta drama wychodziła i ogłoszone obsadę czyli Yoone z Girls Generation i Ji Chnag Wooka to od razu przepowiadali temu sławę. Tak też się stało, do teraz drama jest wysoce polecane, lecz osobiście oceniam ją wysoko, lecz drugi raz bym nie oglądnęła. Główna bohaterka zbytnio mnie denerwowała. Co do lokacji to jak widzicie aktorzy pojechali do Hiszpanii i dali nam naprawdę piękne ujęcia. 

10. Legend of The Blue Sea - Hiszpania 



Jedna z moich ulubionych dram, do której nie raz będę wracać. Dwoje wspaniałych aktorów, którzy wypadli naprawdę wspaniale. Pamiętam, że śledziłam na bieżąco przecieki z filmowania i jak dostałam parę kadrów z Hiszpanii to od razu nasunęło mi się wielkie "WOW".

11. Crash Landing on You - Szwajcaria



Jedna z nowszych dram, które swoją ciekawą fabułą zdobyła wielu fanów. Czy mi się podobała? Tak, lecz to tak jak z The K2 nie oglądnęłabym drugi raz, gdyż czasami są i takie dramy, gdzie przygodę głównych bohaterów można przeżyć tylko raz. W dramie parę razy przeplatują się wspomnienia ze Szwajcarii jak i tamtejsze piękne widoki. Nie raz wzdychałam do nich myśląc, że siedzę w domu ucząc się do egzaminów. 

12. City Hunter - Tajlandia



Ostatni, jeden z moich faworytów jak i pierwsza poważniejsza drama, która do teraz jest moim numerem jeden. I to nie tylko przez Lee Min Ho! Cała fabuła jak i obsada w których po prostu można się zakochać skradło mi dwa dni z życia ( i to nie raz). Ale jak dla mnie warto było i zawsze, gdy ktoś pyta się mnie o polecanie czegoś odwołuje się do właśnie tej pozycji. 
Cześć fabuły ma miejsce w Tajlandii, gdzie główny bohater dorasta i jest szkolony na wojownika. 

( Nie sądzicie, że Lee Min Ho dostał chyba awans? Od słonia do konia) 



Ostatnią rzeczą, którą chciałabym poruszyć dzisiaj jest to chęć podróżowania po świecie i odwiedzenia tych samych miejsc, które były w naszych ulubionych dramach. Chyba też macie parę takich miejsc nawet w Korei prawda? 

Dlatego chciałam podzielić się z wami naprawdę wspaniałą stroną, która po wpisaniu dramy, lub po prostu po wyszukiwaniu lokacji podaje wam dokładny adres i jak nawet tam dojechać! 






Oprócz tego chciałabym wam ogłosić, że wczoraj na naszym fanpagu na facebooku wystartował KONKURS. Do wygrania maseczka z wybranym członkiem zespołu lub z fotografią na maseczce całego zespołu. Wygrany wybiera.
Jedyne co musicie zrobić to udostępnić poniższego posta i napisać komentarz jakie wady i zalety mają kdramy (NA FACEBOOKU)


Konkurs trwa do 25.06.2021






1 komentarz:

  1. Fajny post ^^ zaskoczyłaś mnie tym że jakaś drama była kręcone w Polsce;)

    OdpowiedzUsuń