wtorek, 28 września 2021

Sell Your Haunted House [RECENZJA]

 


Streszczenie:


W pozornie normalnym świecie istnieje całkowicie nowy wymiar, jak i moce, których nie znamy. Ji Ah jest egzorcystą i szefową firmy z nieruchomościami, jako sierota szuka rozwiązania jak odesłać ducha jej matki zamieszkującego ich dawny dom. Pewnego dnia na swojej drodze poznaje kanciarza i oszusta In Beoma, który przyciąga nie tylko swoją charyzmą, lecz i mocą medium, która jest niezmiernie ważna przy egzorcyzmach. Postanawiają oni złączyć siły i pomóc sobie nawzajem w pracy przy nawiedzonych domach. Drama pełna mocniej akcji, świetnych historii, jak i psychologicznych wątków.



Kadry z kdramy:








Moja opinia: 


Na samym już początku byłam rozerwana na pół, jeśli chodzi o decyzje czy oglądać tę produkcję, czy też nie. Z jednej strony Jang Na Ra, której nie lubię za tak zwane postacie w typie biednej dziewczynki czy też kury domowej, a z drugiej Jung Yong Hwa w najnowszej produkcji. Swoją drogą nie widziałam go już dobre parę lat, więc pewnie już wiecie, że jednak to zdecydowało o naciśnięciu na pierwszy odcinek. Sam początek był dla mnie niczym grom z jasnego nieba, mówiący bym się rozsiadła w fotelu, późniejsze ukazanie się postaci Ji Ah granej przez Jang Na Re zszokowało mnie tak bardzo, że aż zaniemówiłam. Nigdy nie sądziłam, że w jakiejś dramie przyznam tej aktorce, że szczerze ją polubiłam, jak i również powiem "Niezła gra aktorska" Pierwsze mogłabym zacząć jednak od stylówki głównej bohaterki, która jak dla mnie była świetna i niezmiernie pasująca do charakteru Ji Ah, do tego cała osobowość nam przedstawiona była na tyle inna i ciekawa, że od razu można było ją polubić. Do tego muszę napomknąć o niesamowitych scenach, gdzie ukazywała się moc Ji Ah tak jak poniżej. Jak dla mnie sztos i czułam nawet vibe He is Psychometric czy Korean Oddysey.


Sama drama opisuje się jako komedia fantasty z elementami supernatural, lecz ja zdefiniowałabym ją jako dobry thriller, który wciągnął mnie identycznie jak produkcja Who Are You? - również opowiada o duchach ( Link do zwiastunu po recenzji)
Jednym z kluczowych elementów Sell Your Haunted House jest na pewno scenografia i efekty specjalne, duchy na pozór wydają się prawie identyczne, jak w innych dramach z tego gatunku, lecz, tak czy inaczej, miały coś osobliwego w sobie co sprawiało, że czasami aż podskakiwałam, jak wyłaziły znienacka. Jeśli jesteście fanami Lucyfera, gdzie każdy odcinek to nowa sprawa kryminalna, to ten serial też na pewno wam się spodoba przez podobną tematykę. Średnio co dwa odcinki poznawaliśmy nowych pobocznych bohaterów i kolejne duchy z coraz bardziej zawikłanymi zagadkami czy też wciąż nierozwiązanymi sprawami kryminalnymi. Kiedy oglądałam niejedno śledztwo, nie pozwalałam, by ktokolwiek mnie oderwał od ekranu. Wysoki poziom wciągnięcia w klimat dramy, jak i historie bohaterów na pewno gwarantowany!


Chciałabym wam również wspomnieć, że od samego początku produkcji twarz automatycznie mi się cieszyła przez to, że co chwile pojawiali się znani dla mnie aktorzy, którzy pomimo kariery zagrali tutaj drobne role. Sam Ahn Kil Kang, z którym chyba nie potrafię zliczyć wszystkich tytułów, które oglądałam, okazał się tutaj grać głównego antagonistę. Pamiętajcie, że to nie zawsze duchy są tymi złymi! To stwierdzenie było tutaj pięknie przekazane, oprócz tego poruszono tutaj wiele motywów przyjaźni, lojalności czy też zdrady przez najbliższych. Nie chciałabym jednak psuć wam oglądania, więc nie zdradzę za wiele, lecz na pewno jest to pozycja godna polecanie szczególnie w obliczach zbliżającej się jesienni i bardziej ponurego klimatu.

Ocena: 8/10
Gatunek: Thriller, Komedia, Supernatural, Fantasy
Rok emisji: 2021
Liczba odcinków: 16


Trailer:



Trailer do Who Are You?:




W rolach głównych:



Jang Na Ra jako Hong Ji Ah


Jung Yong Hwa jako Oh In Beom 


Dajcie znać czy obejrzeliście już tę produkcje, a jesli nie to czy macie ją w planach? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz