wtorek, 21 września 2021

Kpopowi idole w kdramach - Najgorsi i najlepsi z nich?!

Każda osoba zagłębiająca się w świat kdram na pewno spotkała się z produkcjami, które zostają skrytykowane lub nadmiar wychwalane tylko przez to, że grają tam sławni idole kpopowi. Sam wątek tego, czy kpopowi idole przynoszą więcej pozytywnego, niż negatywnego pojawiał się nieskończenie wiele razy, więc w tym poście chciałabym wam wyjaśnić, o co z nim chodzi. Tak jak pewnie się spodziewacie, kdramy są jedną z najskuteczniejszych rzeczy wraz z kpopem, które promuje Koreę Południową zagranicą. Teraz w czasie, gdy BTS, BlackPink i wiele innych zespołów wspięło się na wyżyny sławy czy to w Azji, czy też w Ameryce tak też Korea zyskała niezmiernie dużo nowych fanów, jak i zainteresowania wśród osób, które wcześniej mało co wiedziały o tym kraju. Powoli większość z nas dzięki kpopowi zapragnęła poznać Koreę, uczyć się koreańskiego czy też waszym marzeniem numer jeden stało się odwiedzenie Korei i spróbowanie tamtejszego kimchi po koncercie naszych oppów. Jasne, nie powiem, było to też marzenie nie tylko wasze, lecz i moje w przeszłości i wciąż pragnę tam pojechać, lecz czy zdecydowalibyście się na to bez wpływu tak zwanej Koreańskiej fali, czyli oglądania kdram i słuchania kpopu?


Rząd koreański tak samo, jak i cały tamtejszy świat show-biznesu doskonale zdaje sobie z tego sprawę i tym bardziej próbują się promować w tych dwóch dziedzinach. Sami możecie przypomnieć sobie sławną dramę i wszędzie polecaną dramę Hwarang, gdzie grał V z BTS, jak nic była hitem w Korei i na świecie, na którą zwrócono uwagę nie tylko przez fabułę, lecz dla samego jego wystąpienia tam. Oprócz tego niezliczona ilość nowych zespołów mająca nawet po 11 członków czy też tworzenie dram, gdzie przesłuchuje się koreańskie piosenkarki czy piosenkarzy, jako aktorów w dramach jest czymś na porządku dziennym. Niestety nie zawsze okazuje się to dobre. Niektórzy celebryci nie powinni być wepchani przed kamerę, by grać w koreańskich produkcjach, o czym świadczy podzielenie opinii pomiędzy fanami.


1. Yoona


Im Yoon Ah jest jedną z najbardziej znanych piosenkarek poprzedniej generacji kpopu, gdzie jeszcze Girls Generation przejmowało wszystkie listy przebojów. Ona sama jako ideał według Koreańczyków nie raz była wymieniana przez celebrytów jako obiekt westchnień, nic więc dziwnego, że zaangażowano ją też w koreańskie produkcje. Zadebiutowała na ekranach dzięki produkcji "9 End 2 Outs" z 2007 roku. Nie potrzebowała nawet szmatu czasu, by zyskać popularność nie tylko na scenie, lecz też w wielu projektach filmowych co sprawiło, że doczekała się głównej roli w kdramie " You Are My Destiny" emitowanej rok później. Z biegiem następnych lat będąc już wybierana do głównych ról, jej umiejętności poprawiały się, lecz czy było to wystarczające? Osobiście widziałam ją w takim produkcjach jak "The K2" z Ji Chang Wookiem, "Love Rain", "Summer Love" i "Prime Minister and I". Niezależnie gdzie ją nie widziałam, jej gra aktorska wydawała mi się taka sama, a postać głównej bohaterki irytowała na tyle, że znienawidziłam ją, gdy oglądałam The K2. Chociaż na pewno muszę przyznać, że w porównaniu z innymi tytułami to właśnie tam miała trudniejszą rolę do zagrania. Dla ciekawskich mogę wspomnieć również o tym, że istnieje pewne fatum w Korei, które mówi o tym, że kiedy Yoona występuję w jakiejś produkcji, jest ona skazana na porażkę. Oceńcie jednak sami czy wam się podoba jej skill aktorski, czy też nie.

2. Joy


Joy z zespołu Red Velvet z prawdziwym imieniem Park Soo Young. Zadebiutowała dzięki dramie The Liar and His Lover z 2017 roku, gdzie o dziwo z miejsca dostała główną rolę przy boku Lee Hyun Woo znanego już z "Moorim School" czy "To the Beautiful You". Byłam mega dobrze nastawiona do tej dramy i wręcz nie mogłam się doczekać, by zobaczyć całą fabułę. Niestety z biegiem następnych odcinków nie potrafiłam znieść gry aktorskiej Joy, która aż bolała mnie w oczy. Pomimo zachęty ze strony głównego aktora, którego po prostu chciałam zobaczyć w kolejnej produkcji, tak nie potrafiłam przetrwać przez postać, jak i jej aktorkę przy jego boku. Z tego, co pamiętam, porzuciłam tę produkcję około 6 odcinka i szczerze wolałam do niej nie wracać. Jej postawa, ekspresja twarzy, ruchy czy też sam styl mówienia odrzucał mnie na kilometr od ekranu. Słysząc moją recenzję jej gry, na pewno sądzilibyście, że w takim razie naprawdę musiała być kiepska, a jednak show-biznes i fani zdecydowali i Joy dostała nagrodę za tę rolę - "Newcomer Award" na OSEN Cable TV Awards. Na domiar złego rok później kolejna drama zwerbowała ją jako główną aktorkę. Ten tytuł możecie już lepiej kojarzyć, gdyż było to "Tempted", gdzie mnóstwo fanów również miało mieszane odczucia, a ja sama zdecydowałam, że nigdy tego nie obejrzę.


3. Cha Eun Woo


Cha Eun Woo to ostatnia sensacja, jeśli chodzi o męskich piosenkarzy grających w dramach. Mogliśmy go już ujrzeć w nie jednej dramie. Debiutował on w produkcji To Be Continued, lecz tam grał samego siebie i prawdziwy debiut można jak dla mnie mu dopiero przypisać w Hit The Top, które serdecznie wam polecam. Tutaj już widzimy całkowicie inną sytuację, niż gdy weźmiemy pod lupę Joy, gdyż Cha Eun Woo zaczynał od małych ról i dopiero z biegiem czasu dostawał główne dla przykładłu: My ID Is Gangnam Beauty, True Beauty czy Top Management. To właśnie pierwsza z nich sprawiła, że zyskał na popularności, lecz również wzrosły na niego hejty za brak emocji podczas grania. Oczywiście jako fanka Cha Eun Woo muszę przyznać, że te zarzuty nie wzięły się znikąd, gdyż rzeczywiście jego ostatnie role są identyczne. Nieważne czy zerkniemy na styl mówienia, posturę czy ekspresje to wszystko u niego jest takie samo z dramy na dramę — Mimo wszystko wciąż bardzo lubię go w kdramach i nie mogę się doczekać na kolejne odcinki, biorąc dodatkowo pod uwagę jego rolę w Ht The Top, gdzie pokazał, że potrafi też zagrać szarmanckiego i zabawnego piosenkarza.

4. IU 


Szczerze mówiąc, IU śledzę od prawie początku jej kariery i muszę przyznać, że nie zawsze za nią przepadałam, lecz teraz jak możecie sami zaobserwować, jest jedną z najbardziej popularnych idolek-aktorek w świecie show-biznesu. Zadebiutowała w produkcji Dream High z 2011 roku, gdzie obdarowała nas nie tylko umiejętnościami aktorskimi, lecz też wykonała nie jedną piosenkę. Pomimo że była to supportowa rola, to nie poddawała się i z biegiem czasu dostała swoją szansę zagrania w kdramie You Are The Best z 2013 jako główna aktorka. Od tego roku zaproponowane jej zostały jedynie główne role, a najbardziej sławna jest z Hotel Del Luna, Persona czy Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo. Osobiście widziałam ją w małej ilości kdram, może naliczyłabym z trzy, więc trudno wypowiedzieć mi się jak teraz wygląda jej aktorstwo, lecz na pewno muszę przyznać, że zapracowała na swój tytuł jednej z najlepszych idolek, które radzą sobie również i przed kamerą. Osobiście mogłabym powiedzieć, że jej spojrzenie niezbyt mnie przekonywało, lecz na pewno dam jej jeszcze szanse bym ją polubiła. Jeśli natomiast chodzi o zdanie innych fanów kdram, to w Korei wielu uważa, iż powinna rzucić aktorstwo, gdyż do tego się nie nadaję — przynajmniej takie były opinie po Personie. Pamiętajmy jednak, że hejterzy trafią się wszędzie, więc nie kierujcie się takimi opiniami i sami sprawdźcie, czy jesteście za grą aktorską IU, czy też nie.

5. Kim Se Jeong


Kim Se Jeong znana najbardziej z dram School 2017, gdzie również i zadebiutowała jako główna aktorka, była kimś całkowicie nowym i niespodziewanym dla fanów serii School. Osobiście wcześniej nie słyszałam ani trochę o niej, lecz z biegiem czasu uświadomiłam sobie, co tak właściwie się stało. Tak jak pisałam wam na początku posta, chodziło tutaj nie tylko o wejście jej na ekrany poprzez produkcje koreańskie, lecz również o promocje jej girls bandu Gugudam. Co nie okazało się już zbyt dziwnym po emisji dramy, to Se Jeong stała się centrum atencji wszystkich fanów i nie raz była przedstawiana jako ta, którą się faworyzuje. Nie będę się rozwodziła teraz nad tym, czy to prawda, czy nie, lecz po rozpadnięciu się grupy to Se Jeong miała dzięki stażowi aktorskiemu największe szanse na przetrwanie w biznesie. Tak jak o innych członkiniach wcześniej zbytnio nie słyszałam przez cały szum w mediach o Se Jeong, tak też utrzymało się do dzisiaj. Tak naprawdę jest ona na początku kariery aktorskiej więc trudno tutaj cokolwiek oceniać. W dramie School według mnie wypadła w porządku miałam w niej taki męski vibe trochę, za co szanuję, gdyż normalnie wydaję się bardzo kobieca. Warto jednak bym wspomniała wam o tym, że jej nowa drama The Uncanny Counter z 2020 roku odniosła tak wielki sukces, że powstaje nawet drugi sezon, jak i również produkcja ustanowiła historyczny rekord średniej oglądalności 7.7% dla całej Korei Południowej.

6. Suzy



O Suzy było można słyszeć dużo i to nie tylko na koreańskich stronach, lecz również na polskich forach. Jedni ją kochają, inni uważają, że jest beznadziejna. Pomimo podzielonych opinii chciałabym, żebyście wiedzieli, że pomimo mieszanych opinii jest to aktorka, która wybierana jest do mega ciekawych produkcji. Oczywiście zawsze każdy wypomina, że najsłabszym ogniwem była w niej właśnie ona czy też jej gra aktorska.
Jej twarz zmogliście ujrzeć w dramach takich jak While You Were Sleeping, Vagabond, Uncontrollably Fond czy ostatniej Start-Up. Jak dla mnie na początku jej aktorstwo było drętwe, szczególnie za czasów Dream High, czyli początku jej kariery, lecz z czasem muszę przyznać, że w moich oczach na pewno się wyrobiła i coraz lepiej jej to wychodzi. Pomimo niedociągnięć i czasami mieszanych opini wręcz hejtu na jej osobę to i tak mam w planie zawsze jej najnowsze projekty. Wiele fanów w Korei sądzi podobnie do mnie, że jej aktorstwo się polepszyło. Na pewno nie oceniają jej jako bogini aktorstwa, tylko jako aktorkę, która się poprawia i jest w porządku do oglądania. Jej ekspresja nie kuje w oczy, a jeśli dla kogoś jest inaczej, to znając jej wcześniejsze produkcje, po prostu nie sięga po nowe.

7. Park Jin Young



Park Jin Young zadebiutował w dramie Dream High 2, gdzie zagrał niezmiernie pozytywną rolę supportową. Z biegiem następnych lat wędrował on z jednej produkcji do drugiej jako aktor właśnie supportowy aż do czasów dramy, która pozwoliła mu zaistnieć nie tylko na scenie, lecz również w świecie kdram — Mowa tutaj oczywiście o jak dla mnie cudownej dramie He is Psychometric, gdzie dostaliśmy świetny thriller z mroczniejszych klimatach z wymagającą rolą głównego jako osoby z super mocami. Szczerze mówiąc, nie napotkałam się jeszcze na żadną produkcję, gdzie mogłabym na niego narzekać, więc jak najbardziej trzymam za niego kciuki w kolejnych projektach. Według Soompi Park Jin Young nie raz udowodnił przez swoją grę aktorską, że zasłużył na szanse bycia głównym aktorem.

Pamiętajcie o zostawieniu "like" na naszym fanpage na Facebooku, by być na bieżąco ze wpisami na blogu.

1 komentarz:

  1. Kojarzę trójkę z twojej listy ^^ Jinyoung najbardziej pozytywnie i myślę, że jest jednym z niewielu idoli-aktorów, który mógłby mnie wręcz przyciągnąć do jakiejś dramy. IU jest dla mnie neutralna a za Suzy nie przepadam... reszty nie kojarzę, ale może dlatego, że unikam dram w których grają idole.

    OdpowiedzUsuń