wtorek, 30 maja 2023

Rookie Cops [RECENZJA DRAMY]

 


Streszczenie:


Eun Gang dołącza do akademii policyjnej, aby być bliżej swojej pierwszej miłości. Spotyka grono nowych znajomych, jak również tajemniczą Han Ne, która wydaje się skrywać coś w sobie. Oprócz niej rozpoznaje chłopaka, którego poznała wcześniej podczas kłótni ulicznej między jej siostrą, a jego przyjacielem. Po tym, jak zostaje nazwana oszustką, nie wybacza mu tej zniewagi, a co za tym idzie próbuje go unikać. Niestety, nic nie jest takie łatwe. Całe grono przechodzi przez najpiękniejsze chwile swojego życia, jak to nazywają Koreańczycy. Ich historia jest pełna przyjaźni, walki o siebie, akceptacji różnic, a nawet pierwszych miłości. K-drama przedstawia nam temat dorastania, uczenia się na własnych błędach oraz odkrywania samych siebie - naszych własnych pragnień.


Kadry z dramy:



Moja opinia:


Rookie Cops to nic innego niż drama pełna przyjaźni, pasji, miłości wytrwania i motywacji.  Zmotywowała nawet i mnie bym po roku powróciła do was z jej recenzją.

 Kdrama przedstawia nam historię licealistki Eun Gang, która przez całe swoje życie nie wiedziała jaką karierę wybrać w życiu. Wszystko zmieniło się jednak przez chłopaka - bądź co bądź dość słabe, ale nie wątpmy już na samym początku. Eun Gang zmotywowana by tak jak on studiować na tej samej uczelni policyjnej, zdecydowała zabrać się do pracy by chodzić tymi samymi korytarzami co on. Inspirująca miłość brzmi teraz lepiej, prawda? Sprawy się jednak komplikują, gdy dziewczyna naprawdę dostaję się do akademii, a jej wybranek odrzuca jej zaloty. Nagle, Eun Gang zrozumiała, że jedynym powodem by studiowała w tej akademii był nie kto inny jak jej niespełniona miłość, lecz co teraz? Stała się studentką, zajęła już czyjeś miejsce, więc czy powinna zrezygnować? - Te same pytania zadał jej Seung Hyun, który wiedząc o jej powodzie miał jej to za złe. 
Oczywiście, zgodzę się z nim, że wybieranie życiowej kariery na podstawie miłości było dziecinne ze strony głównej bohaterki. Pewnie teraz uważacie, że taka głupiutka i naiwna dziewczyna będzie wielce irytująca, lecz dajcie jej szansę, a nie pożałujecie. Źle zaczęła, ale kiedy Eun Gang okazuje się mieć talent, a do tego poprzez kierowanie się rozumem, prawem studentów walczy o sprawiedliwość staje się inspiracją dla całego rocznika. 


W akademii poznajemy grupę adeptów, którzy powoli tworzą grupę przyjaciół: Kim Tak - chłopak z przeszłością, idealny kompan, gdy gonią cię gangi, Han Na - tajemnicza dziewczyna wydająca się mieć więcej sekretów niż powinna. Dae Il - typowy klej trzymający w ryzach całą paczkę, który swoim humorem nie raz poprawia samopoczucie widzów, Boom Ju - przystojniak, zawsze gotowy by pomóc oraz ostatnią osobą jest Joo Young - genialna hakerka i umysł całej grupy. A racja, nie zapomnijmy też o visualu naszej serii i dziewczynie o czystszym sercu niż łza - Ah Ri. Cała paczka musi przeciwstawić się niesprawiedliwości w szkole, jak i w życiu. Już od pierwszego roku nauki staje przez trudnymi wyzwaniami i sprawami kryminalnymi, którzy sami odkryli. 


Jeśli są pośród nas jacyś fani Kim Kwona (Leverage), Kang Daniela (była członek Wanna One) lub Chae Soo Bin (My girlfriend is a robot!) to od razu lećcie odpalić Rookie Cops! Jeden z głównych antagonistów Jo Han Sol grany przez Kim Kwona jest według mnie bardzo dobrze zagrany. Charakterystyka postaci, zachowanie czy też sam wygląd w niektórych scenach sprawiał, że miałam ciarki. Jeśli chodzi o Kang Daniela to nie jestem pewna jak to się stało, że dopiero po skończeniu dramy zrozumiałam, że to on grał tutaj główną rolę! No, jak nic nie rozpoznałam go w tej odsłonie.
Grana postać była bardzo ciekawa, dość jednak oklepana - bogaty chłopak buntuje się itp. 
Mimo wszystko polubiłam go, a w szczególności Bromance wraz z Takiem, którego możecie zobaczyć poniżej (jeśli lubicie takie bromance- czyli jak dla mnie mocne męskie przyjaźnie to dla mnie było przemiło oglądać ich razem). Oprócz tego nie zapomnijmy tutaj o naszej Eun Gang zagranej przez Chae Soo Bin, którą najbardziej pamiętam z My Girlfriend is a Robot. Postać zagrana dla mnie genialnie, z charakterem, z gamą emocji, a co najważniejsze można było ją naprawdę polubić i wręcz zatęsknić przy końcu dramy. 


Jeśli jeszcze pamiętacie to jestem wielką fanką romansów i mogę tylko wam zdradzić, że tutaj też mnie scenarzyści nie zawiedli - świetnie zaprojektowane postacie, budujące się związki - czy to przyjacielskie, czy też romantyczne dały mi tak przyjemny seans, że od dawna nie sądziłam, że znajdę tak dobrze skonstruowaną dramę. Miła dla ucha muzyka, ciekawe postacie, różne sprawy kryminalne więc nie martwcie się, że znudzi wam się fabuła. Co więcej mogę powiedzieć?
Dajcie jej szansę i odpalcie DISNEY + by zobaczyć przygodę Eun Gang i jej znajomych. 


Moja ocena: 8/10
Gatunek: Szkolne, Policyjne, Romans, Kryminał, Przyjaźń
Liczba odcinków: 16 po 60 min. 
Rok Emisji: 2022

Platforma: DISNEY+



Trailer:



Coś bardziej dla romantyków:




W rolach głównych: 



Chae Soo Bin jako Eun Gang


Kang Daniel jako Seung Hyun


Kim Kwon jako Jo Han Sol

A wy co sądzicie o tej dramie? 
Zostawcie komentarz byśmy poznali i wasze opinie! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz