O mnie


Cześć~! Pomyślałam, że powiem wam trochę o sobie w tym poście. 
Na początek tak wyglądam ^^



Imię: Ola
Data urodzin: 25.03.2000 


Jestem uczennicą liceum o profilu mat-fiz-inf. Od dwóch lat prowadzę tego bloga bo stwierdziłam, że chciałabym pisać o moich wrażeniach po oglądnięciu jakichś dram, jak i dzielić się z wami moją wiedzą o Korei Południowej. Potem do tego doszła moja miłość do pisania opowiadań w stylu kdram, którymi chciałam się z wami podzielić :D  Koreą interesuję się już około trzy lata. W przyszłości chciałabym pracować w tym azjatyckim kraju. Uczę się czterech języków: angielskiego, koreańskiego, chińskiego i rosyjskiego. Chciałabym studiować zarządzanie na SGH w Warszawie, ale zobaczymy jak z tym wyjdzie :D. Aktualnie mieszkam w Małopolsce. 

Moja historia poznania Korei:


Na początku nie byłam zainteresowana Koreą Południową, jako dziesięciolatka bardzo lubiłam oglądać Naruto i inne anime w telewizji, więc potem kiedy skończyła się ich emisja byłam dość smutna. Kilka lat potem na ekrany powróciła Sailor Moon, więc zaciekawiona ta produkcją szukałam innych odcinków na internecie. Tak zaczęła się moja miłość do anime, potem szukając jakichś nowych tytułów do oglądania natknęłam się na japońską dramę "Vampire Host" Z ciekawości ją oglądnęłam i bardzo mi się spodobała, więc zaczęłam poszukiwania jakichś innych tytułów i tak od anime przerzuciłam się na japońskie dramy. W tamtym czasie nie było tyle stron do oglądania dram po polsku,  pamiętam, że była tylko jedna love-drama xD
Wszystkie produkcje jakie tam były oglądnęłam, nieważne czy to była drama japońska, koreańska czy tajwańska. 
W tym czasie już miałam swój ulubiony gatunek dram (romans, akcja, szkoła, fantasy)
Koreańskie dramy bardzo mnie poruszyły, więc skupiłam się na nich, po tym poznałam kpop. Z tego co pamiętam pierwszym zespołem jaki usłyszałam był Nu'est, a potem Infinite.
Moimi pierwszymi dramami natomiast były Boy Over Flowers i You're Beautiful. Jeśli chodzi o te produkcje to uważam że są one podstawowymi dramami, które fan koreańskich produkcji powinien zobaczyć :D
Oglądając dramy zrozumiałam, że nasze kultury się naprawdę różnią, więc zaczęłam czytać na temat Korei i jej obyczajów, potem znalazłam dwie przyjaciółki, narodowe Koreanki z którymi przyjaźnie się do dzisiaj i zamierzamy się za niedługo spotkać ^^ 

Ulubione dramy: City Hunter, Boy Over Flowers, Empress Ki, Descendants Of The Sun, Pinocchio, Who are you- School 2015 i wiele więcej, ale te produkcje co wymieniłam mogę oglądać nawet po piętnaście razy ;D


Ulubieni aktorzy i aktorki: 


Znalezione obrazy dla zapytania lee min ho

Lee Min Ho

Podobny obraz

Lee Jong Suk

Podobny obraz

Ji Chang Wook

Znalezione obrazy dla zapytania Ha Ji Won

Ha Ji Won

Znalezione obrazy dla zapytania Park SHin hye

Park Shin Hye

Znalezione obrazy dla zapytania Kim So Hyun

Kim So Hyun

Ulubieni idole koreańscy:


Znalezione obrazy dla zapytania BTS'

BTS

Znalezione obrazy dla zapytania Infinite

Infinite

Znalezione obrazy dla zapytania GFriend

GFriend

Znalezione obrazy dla zapytania Ailee

Ailee

Dzięki za uwagę, jeśli macie jakieś pytania to zadajcie je w komentarzach, na pewno odpiszę ^^ 


Znalezione obrazy dla zapytania kdrama hello  gif

3 komentarze:

  1. Wow! Zazdroszczę ci, że uczysz się tylu języków. Przyznam szczerze, że angielskiego nie lubię, ale ostatnio ''okryłam'', że spodobały mi się języki takie jak: hiszpański, oczywiście koreański, rosyjski i chiński. Jednak najbardziej to chciałabym się nauczyć hiszpańskiego i koreańskiego, jednak idzie to jak krew z nosa, bo nie mam ostatnio za wiele czasu: szkoła, dom, zajęcia poza lekcyjne, jak już znajdę czas, to nauczę się kilka wyrazów od czasu do czasu, ale to nie jest nauka, może zrobisz taki kącik językowy, gdzie będziesz mówiła, jak się piszę niektóre wyrazy takie coś o nauki? Fajnie by było. I fajny post. Masz ciekawą biografię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S widzę , że mamy podobny gust muzyczny i lubimy te same dramy, jednak jak pierwszą, królową dram według mnie dałabym Cesarzową Ki, może dlatego, że to była moja pierwsza drama którą oglądnęłam. A koreańskim i tym co jest z tym związane interesuje się właściwie od roku, a mam wrażenie jak by było to całe życie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że o jakiejś dramie zapomniałam haha dzięki za przypomnienie o którą chodziło ( już edytowane xD) Co do tego kącika z nauką języka to myślałam o tym i planuje coś takiego zrobić, ale gdy dopiero sama opanuje koreański na takim samym poziomie jak angielski, gdyż nie chce nikogo wprowadzać w błąd :)

      Usuń